המדריך לבחירת מעקה למדרגות פנים

התקנת מעקה היא חלק חשוב בהבטחת בטיחות הבית וליציבות ותמיכה עבור המשתמשים במדרגות. בנוסף, מעקה פנים מוסיף נופך ואסתטיקה לחלל. עם זאת, כשמדובר במעקות למדרגות, ישנם גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון.

הכנו לכם במדריך הבא כמה טיפים שיעזרו לכם בבחירת מעקה מדרגות מתאים.

תוכן עניינים

לפני הכל, נבין את ההבדל בין בחירת מעקה פנים לבין בחירת מעקה חוץ. 

מעקות חיצוניים בדרך כלל דורשים חומר חזק יותר מכיוון שהם חייבים להיות מסוגלים לעמוד בתנאי מזג האוויר, בעוד מעקות פנימיים צריכים להיות דקורטיביים יותר כדי לשכלל את המראה של הבית.

למה ואיך צריך למצוא את עיצוב המעקה המתאים?

מעקות למדרגות הינו מאפיין בטיחות חשוב שיכול לסייע במניעת נפילות ופציעות אחרות. הם מספקים משטח יציב לאנשים להחזיק בו בזמן שהם מנווטים בגרם מדרגות, וניתן להתקין אותם הן בפנים והן בחוץ. 

בנוסף, מעקות פנים מעוצבים מוסיפים נופך אסתטי לכל חלל, מה שהופך אותם למזמינים ואטרקטיביים יותר.

בבואנו לבחור מעקות פנים, יש לקחת בחשבון מספר שיקולים חשובים

החומר בו נעשה שימוש, העיצוב אותו נרצה והגודל – לכל הגורמים הללו יכולה להיות השפעה גדולה על המראה והתחושה הכללית. 

יש לתת דגש בבחירת אלמנטים עיצוביים כמו צירים או מעקות, כמה קל לנקות ולתחזק אותם, העמידות שלהם והאם הם עומדים בתקנים הנדרשים. 

בנוסף, יש להקפיד על שימוש בחומרים וכלים נכונים על מנת שנבטיח את עמידותו וחוזקו של המעקה.

מעקה פנים

מעוניינים לבצע הזמנה או סתם להתייעץ? דברו איתנו!

סוגי מעקות

מעקות ברזל

מעקות מתכת נותנים מענה אסתטי ובטוח לבעיית מתן אחיזת יד איתנה בזמן טיפוס או ירידה במדרגות. מעקה ברזל הוא חזק, עמיד וניתן להתאים אותו לכל גרם מדרגות. ניתן למצוא אותם במגוון סגנונות, צבעים וגימורים שיכולים להתאים לכל תפאורה. 

הם גם קלים להתקנה ולתחזוקה, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית עבור בעלי בתים המחפשים פתרון בטוח אך מסוגנן לצרכי המדרגות שלהם. יתרה מזאת, קל יותר להתקנה ולתחזוקה של מעקות מתכת מאשר מעקות מעץ. ניתן להשתמש במעקות העשויים מברזל הן במדרגות פנימיות והן במדרגות חיצוניות.

מעקות זכוכית 

מעקות זכוכית עם ידיות סטנדרטיות מספקים דרך יציבה ואסתטית לאבטחת כל חלל חיצוני או פנימי. הם ידידותיים למשתמש ומעניקים מספיק מקום ליחידים להיכנס או לצאת בבטחה. מעקות זכוכית אלו מגיעים בצורות ובגדלים שונים, המאפשרים להם להשתלב בכל סביבה, ממרפסת מפוארת ועד גינות בחצר האחורית. מעקות אלן הופכים פופולריים יותר ויותר בבנייה מודרנית בשל הרבגוניות, העמידות, החסכוניות, אפשרויות העיצוב הניתנות להתאמה אישית והמשיכה החזותית שלהם.

מעקה למדרגות פנים – מחירים

כאשר בוחנים את המחיר של מעקה למדרגות, כדאי לקחת בחשבון חומר, עלויות עבודה, חוקי בנייה ותקנות, דמי התקנה ועלויות אחרות שעלולות להיות כרוכות בכך. הבנה כיצד כל אלו ישפיעו על העלות הכוללת תעזור לכם לתקצב נכון ולמצוא את הפתרון הטוב ביותר. דוגמאות לממוצע מחירים בשוק:


מעקה ברזל – 650-850 ₪ למטר.


מעקה ברזל מגלוון – 1,200-1,300 ₪ למטר.


מעקה ברזל מעוצב – 1,100-1,300 ₪ למטר.


מעקה ברזל מגלוון ומעוצב – 1,250-1,550 ₪ למטר.


מעקה ברזל משולב עץ – 1,100-1,300 למטר.


מעקה זכוכית – 2,100-2,600 ₪ למטר.

מעקה למדרגות פנים

למה להזמין דווקא בכל מתכת מעקה מדרגות ?

כמו בכל שאר מוצרי המסגרות לבניין, בבחירת מעקות פנים מעוצבים חברת כל מתכת מפקידה על יהחומרים האיכותיים ביותר אשר יחזיקו לכם מעמד לאורך שנים ארוכות והכל בעיצוב ובהתאמה אישית ובשירות המקצועי ביותר.